aankomst in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu aankomst in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu

aankomst in Antigua

Door: Bene en David

Blijf op de hoogte en volg Bene en David

11 Oktober 2011 | Guatemala, Antigua

Toen we zondag ochtend in Zaventem klaar stonden om te vertrekken stonden Astrid en Katrien er als verassing!!! Een dikke dank u :) was zo leuk dat jullie ons zijn komen uitzwaaien!!

Na drie lange en vermoeiende vluchten kwamen we in Guatemala city toe waar we werden opgehaald door iemand van onze school! Rond 22u kwamen we toe in ons gastgezin waar we warm werden onthaald door Sara en Noemi (twee zussen). We kregen direct een warme knuffel!!
We gingen snel slapen in ons klein maar gezellig kamertje :) In ons gastgezin logeert ook nog een studente uit Oostenrijk en twee studentes uit Duitsland :) Dus er wordt veel Duits gesproken en engels!!

Maandag gingen we voor het eerst naar onze school! De lessen gaan elke dag door van 8u tot 12u. Leuk schooltje met veel internationale studenten! Hebben dus al wat leuke mensen leren kennen! De lessen zijn echt interessant en we maken nu na dag twee al kleine vorderingen!! Iedereen heeft zijn eigen privé leerkracht! Om de twee weken krijgen we een andere leerkracht!!

Daarnaast biedt de school ook excursies aan in de namiddag en weekend uitstappen in het weekend! Donderdag namiddag gaan we met de school enkele ruines bezoeken hier in de buurt! Dit weekend gaan we enkel zaterdag iets proberen te doen want zondag doet het dochtertje van ons gastgezin haar eerste communie en heeft het gastgezin graag dat we daar bij zijn omdat dit voor hen heel belangrijk is! Iedereen is hier heel katholiek! De huizen hangen vol met foto's van Jezus en Maria!!

We hebben al eens een bezoek gedaan aan Antigua!! Prachtige stad en super gezellige bars en restaurantjes!!! Vanavond gaan we met enkele andere studenten iets gaan drinken in een leuke bar waar het ladiesnight is :) Meisjes moeten niet veel betalen voor een cocktail :)

Hopelijk gaat alles daar goed in België?? Het weer is hier niet veel beter als bij jullie denk ik...Regen, regen en nog eens regen!!!

Dikke kusjes Béné en David

• 11 Oktober 2011 - 17:07

Tante Titi:

Hier in hoegaarden alles 't zelfde, Oma en opa zijn met hun kado van verjaardag weg naar champagne streek Troyes in Frankrijk. Maar elke keer als ik ze hoor vragen ze of er nieuws is...geziet ze volgen jullie op de voet ! Jullie stadje ziet er leuk uit ! Hoe erg dat het daar regend , wat voor een seizoen is het daar misschien ? Leuk dat je in een fijn en lief gezin zit, en een eerste communie mee maken zal iets speciaals zijn ! Geniet en habla espagnol hé ! hasta la vista ! muchas besos XX

• 11 Oktober 2011 - 17:21

Liesje:

Hoi Dénédicte en Bavid (haha ik lag hier stukked me die foto)!!
    Eerst en vooral: ik mis jullie al :(. Spijt da ik jullie net gemist heb, anders had ik jullie ook graag komen uitzwaaien in Zaventem!
    De eerste foto's zien er al leuk uit, lijkt echt op wat wij ook op onze reis gezien hebben :)!
    Ik hoop dat het regenseizoen niet meer al te veel regen met zich meebrengt en dat jullie toch ook wat van de zon kunnen genieten daar!
    Ik kijk er al naar uit om jullie spaans te horen praten, hihi!

Dikke kus en knuffel, Annelies xx

• 12 Oktober 2011 - 15:52

Zana:

Hey, ik ben Zana, de vriendin van Steve zijn broer. Ik had via Sophie gehoord dat jullie zondag vertrokken waren naar Guatemala en ben heel toevallig op jullie site terecht gekomen. Vijf jaar geleden heb ik een jaar in Honduras gezeten en ben toen ook naar Guate gereisd. Ik vond Antigua ook ongeloofelijk mooi. Wat wij daar gedaan hebben is een vulkaan beklommen, echt de moeite. Voorts is er niet veel verder een heel mooi en groot meer, Lago de Atitlán (denk ik), daar hebben wij een boottocht op gedaan en zo heel wat kleine dorpjes bezocht. Ook de markt in Chichicastenango is echt de moeite. Ik ben hier eigenlijk een beetje mijn reis terug aan het beleven, sorry daarvoor. Jullie zullen vast wel weten wat er te doen is. Ik zou zeggen geniet ervan! Que disfrutan su tiempo alla y cuidense mucho.

Zana en Dimi

• 12 Oktober 2011 - 17:18

Anouk & Tante Mia :

Hey Béné en Dekes,
    Hier een berichtje van het waterkieke dat zaterdag op rock ternat zat en de bezorgde mama/tante :)
    Alles ziet er daar heel leuk uit, ik hoop alleen dat het rek met het kleedje aan niet de enige kleerkast is voor béné haar kleren ;-) ik hoop ook David dat je daar internet hebt om de resultaten van " DEN ANDERLECHT" te kunne blijven volgen want anders gaat uwe fostervader Marc nie gelukkig zijn en u in december fameus moeten updaten! :)
    Geniet er daar nog goed van & we missen jullie al!
    Dikke knuffel en dikke zoen,
    Anouk & Tante Mia!

• 12 Oktober 2011 - 20:30

Bene En David:

Bij een lekkere cappuccino een kort antwoord :) dank u voor al de leuke reacties!! Doet ons zoveel plezier en is leuk om te lezen... @ tante titti: leuk dat jullie ons zo op de voet volgen! Hier is het nu regenseizoen tot eind okt! Dus normaal moet het gaan beteren... @ liesje: ooo ga zoo blij zijn je eind dec terug te zien en elkaars foto,s te zien :) ps hebben in belgie jullie kaartje uit costa rico ng ghad! @ zana: supef lief van op onze blog iets te schrijven!we hopen de uitstapjes dat je zegt ng te kunne doen!!en hopen ook eens nr honduras te kunne gaan!andere tips zn steeds welkom:)
    @mia en anouk:we zn hier ook ondergerekent!en idd anouk ik
    moet et stellen met deze kleerkast;)
    jaja mikes ik probeer zoveel mogelijk op sporza te gaan vr et sportnieuws é;)

• 13 Oktober 2011 - 12:12

Sophie:

Hey Béné en David!!!!!! Ziet er daar super mooi en leuk uit!!! ben nu even op internet op school, want internet werkt thuis nog steeds niet...hopelijk is het snel opgelost...
    Leuk dat er nog studenten in jullie gezin zitten!!! zo leren jullie snel mensen kennen!! Hier inderdaad ook veel regen en echt herfst weer :)
    Geniet er daar van!! En ook wij volgen jullie blog zo veel mogelijk!!!
    Hier alles ook goed!! alles loopt zijn gangetje!!
    Veel plezier! Vele kusjes xxxx

• 14 Oktober 2011 - 10:48

Papa:

Tijdens de middagpauze een kort signaal naar Guatemala. Begrijp dat jullie via het gastgezin niet alleen spaans maar ook engels en duits kunnen bijschaven : leuk om in een internationaal gezelschap te kunnen verblijven en ideen kunnen uitwisselen.
    Willy is inmiddels terug thuis en stelt het goed. Hij wil zich nu rustig beraden over zijn toekomst en zeker geen overhaaste beslissingen nemen.

Veel plezier in de spaanse les.

papa