Atitlan meer + Chichicastenango - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu Atitlan meer + Chichicastenango - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu

Atitlan meer + Chichicastenango

Door: Bene en David

Blijf op de hoogte en volg Bene en David

31 Oktober 2011 | Guatemala, Antigua

Dit weekend zijn we onder ons tweetjes naar het Atitlan meer en naar chicicastenango geweest!

Zaterdag ochtend is een busje ons om 5.30 s'ochtends komen oppikken. Rond 8.30 kwamen we toe in Panajachel (een dorpje rond het meer) waar we op zoek gingen naar een hostel! Dankzij de trotter vonden we al snel een leuk hostelletje! Toen we onze zakken daar hadden achtergelaten trokken we richting het meer waar we al snel werden overspoeld door mensen die ons een boottocht wouden verkopen...Na lange tijd onderhandelen besloten we een boottocht over het meer te doen waarbij we drie andere dorpen die aan het meer liggen zouden bezoeken! PRACHTIG!!

s'avonds gingen we gezellig iets eten onder ons tweetjes om dan vroeg te gaan slapen omdat we kapot waren van het vroege opstaan.

Zondag namen we dan terug een busje richting chicicastenango. In dit dorpje wordt de grootste markt van heel Guatemala gehouden!! We kwamen daar aan rond 10u en werden echt overompeld door het vele volk!! De prijzen waren ook heel erg duur voor toeristen!! Omdat de drukte op de markt niet zo leuk was, en je constant wordt aangeklampt om dingen te kopen besloten we om eens een bezoekje te brengen aan het kerkhof! was heel speciaal: alle graven hebben verschillende kleuren! Elke kleur staat voor iets anders: rood: liefde, groen: hoop,...
Mensen waren de graven opnieuw aan het schilderen en je zag op verschillende plaatsen mensen offerandes brengen aan hun overledenen: bloemen, eten, vuurtjes, kaarsen,...Het kerkhof was zo levendig! Mooi om te zien!

Om 14u werden we met een busje terug naar Antigua gebracht! Klaar om aan week vier te beginnen!!

• 31 Oktober 2011 - 12:55

Tante Titi:

weeral zo'n mooie kleuren ! echt prachtig, en dat kerkhof ook heel speciaal !
    Wat een fantastische reis hebben jullie daar ! GENIET verder lieve schatten !
    kus x

• 31 Oktober 2011 - 18:38

Trees:

Zo een mooie foto van Bene in die mooie binnentuin met veel bloemen en een fontein,was dat een privehuis?Het kerkhof is ook heel speciaal.Hier was het vandaag ook stralend weer veel volk aan zee net zomer.Nog veel plezier groetjes Trees