Copan (Honduras) - Reisverslag uit Copán, Honduras van Bene en David - WaarBenJij.nu Copan (Honduras) - Reisverslag uit Copán, Honduras van Bene en David - WaarBenJij.nu

Copan (Honduras)

Door: Bene en David

Blijf op de hoogte en volg Bene en David

07 November 2011 | Honduras, Copán

Hey iedereen,

Vorige week donderdag brachten we zoals reeds gezegd een bezoek aan het muziek instrumenten - en koffie museum!! Was echt de moeite! De museums waren prachtig!! We kregen een idee van de geschiedenis van de muziek instrumenten die gebruikt worden in Guatemala en bij het koffie museum kregen we het hele proces van de koffieplant tot de koffie te zien! Super interessant :)

Zaterdag ochtend werden we om 4u stipt (wooow) opgehaald om verder naar Copan te rijden. Rond 9.30 waren we aan de grens guatemala - Honduras! Hier moesten we betalen om het land te verlaten en opnieuw betalen om Honduras binnen te gaan...En we kregen wat extra stempels in ons passport ;)
Vanaf de grens was het nog maar een kwartiertje naar Copan! Daar aangekomen zijn we op zoek gegaan naar een hostel en terecht gekomen in een via via café (met belgische eigenaar) waar we een kamer hebben gehuurd en s'avonds en s'morgens lekker en goedkoop hebben gegeten!! Honduras is zeker en vast goedkoper dan Guatemala!
Na geïnstalleerd te zijn vertrokken we te voet naar de ruïnes van Copan!! Samen met onze gids (de trotter) hebben we zo een twee uur genoten van de pracht van de ruïnes die zich ook in een prachtige omgeving bevonden met prachtige papegaaien en eekhoorns!!

Jammer genoeg was het niet mogelijk om meer van Honduras te zien omdat we steeds maar twee dagen hebben. Maar wie weet keren we ooit weer eens terug om de prachtige eilanden te bezoeken...

Morgen krijgen we beiden weer een nieuwe leerkracht spaans!!
De foto's van dit weekend zullen morgen te zien zijn via dezelfde link als vorige keer.

Nog een weetje: vandaag zijn het hier presidentsverkiezingen! Voor de meeste van de bevolking heel wat, omdat ze veel verwachten van de nieuwe president!! Voor meer info: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1344238/2011/11/06/Guatemala-kiest-nieuwe-president.dhtml

Kusjes van ons beiden

• 07 November 2011 - 15:31

Trees:

Hallo Bene en David,jullie hebben echt wel een ongelooflijke leuke reis he wat jullie allemaal mogen beleven echt tof.Ook toevallig dat jullie bij een belg terecht kwamen,was het ook belgische keuken?Hebben jullie soorten koffie mogen proeven in het museum?Jullie kunnen nu ook wellicht de beste koffie zetten.Zo beste vrienden en nu ook nog wat spaans leren he.groetjes Trees

• 07 November 2011 - 19:28

Tante Titi:

Ben al eens gaan zien op google wat je kon zien in copan...en Maya tempels zagen er prachtig en heeel imposant uit ...geziet ik leef helemaal met jullie mee! Ben dan ook benieuwd naar jullie foto's . Hier alles ok , werken en werken en werken.. dus geniet jullie maar verder want straks is't aan jullie ! dikke kus

• 07 November 2011 - 19:35

Tante Titi:

Heb jullie foto's gezien ! Mooi ! echt leuk Honduras en al die papegaaien !