Coban - Lanquin - Semuc Champey - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu Coban - Lanquin - Semuc Champey - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu

Coban - Lanquin - Semuc Champey

Door: Bene en David

Blijf op de hoogte en volg Bene en David

14 November 2011 | Guatemala, Antigua

Wooooooooooow woooow en nog eens wooow is het enigste wat we kunnen zeggen over ons weekendje!! echt PRACHTIG!! het mooiste en leukste wat we tot nu toe gedaan hebben in Guatemala!

De weg naar daar was wel heel lang en vermoeiend...9uur rijden! Maar het was zeker de moeite waard! We hadden in Antigua een tour geboekt met nog 12 andere studenten, dat een heel programma inhield!
Zaterdag ochtend twijfelde Béné nog of ze zou meegaan, maar na 2 immodium, 1 motilium en 1 dafalgan ging ze toch mee...en gelukkig maar :)
dit was ons programma: s'morgens vroeg vertrokken we om 9u voor een hiking tocht in de bergen om helemaal op de top een prachtig uitzicht te hebben over de prachtige watervallen en hun meren van semuc champey! Daarna wandelden we naar beneden waar we een frisse duik konden nemen in de verschillende poelen en van de ene poel naar de andere konden springen! zalig! hierna gingen we lunchen! Na de lunch was er een bezoek aan de grotten ka'nba...Béné is met enkele andere meisjes niet mee in de grotten gegaan! De grotten waren gevuld met water dus enkel badkleding was toegelaten. We kregen ook allemaal een kaars in de hand die we heel de tijd boven ons hoofd moesten houden. Vaak moest er gezwommen worden omdat je geen voet had...Best eng allemaal.
Na de grotten gingen we tuben (met een band over de rivier)...Het was ondertussen al 16u30 en het water was ijskoud!!!! maar ook dit was super leuk! Na de tubing was er nog de mogelijkheid om van een brug te springen (waar auto's over rijden)...van maar liefst 10 meter hoogte in de ijskoude rivier! En ja hoor, ook hier is David vanaf gesprongen met nog enkele andere zotten :)
Hierna keerden we terug naar ons hostel waar we al snel doodmoe in slaap vielen!! Zondag keerden we om 8u terug naar Antigua

Weetjes
-------
ps: Vorige week was het de verjaardag van Noemi (de mama van Estelita)

ps: Ondertussen gaat het al weer beter met Béné (dank u voor de vele beterschapsberichtjes :))

ps: Wisten jullie dat het zondag papa (Jean) zijn verjaardag was? Een hele gelukkige verjaardag voor papa!!

ps: Morgen (maandag) wordt er hier om 18u een mis gedraaid voor mama!!! Onze familie is dit gaan regelen met de priester! lief e!!! Morgen gaan we met de hele familie naar de mis!

Ps: We nog maar drie weken les hebben en nog maar twee weekends te gaan!!! Het gaat SNEL!!!

ps: We de eerste post vanuit België hebben ontvangen: een brief van pépé en een kaartje van tante titti. De post duurt hier dus wel degelijk heel lang. Dikke dank u voor de post!

ps: de foto's volgen morgen avond (maandag avond) : https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=davidkempe10&target=ALBUM&id=5673389613423939633&authkey=Gv1sRgCMu_-eyG18rUGg&invite=CNiF-doI&feat=email

dikke kusjes

• 14 November 2011 - 16:49

Tante Titi:

Amaai ! je hebt een stunt man ! springen van een hoge brug in't koude water !
    Ik was ook eens gaan zien op google en zag dat het daar prachtige natuur was , Leuk dat je zo van alles mee maakt .
    Alée dan heb je nog 1 kaartje tegaan , want toen ik hoorde dat het zo lang onderweg was dan ben ik ermee gestopt.
    Dikke kus <3 y

• 14 November 2011 - 17:50

Anouk:

Kiekboe!
    Amai tis al lang geleden precies da k nog is op de blog ben geweest want kheb weer vanalles gemist! ( allemaal de fout van t'school, kheb zo veel te doen da k nie eens tijd meer heb om jullie blog zo veel mogelijk te checken! Schandalig! (:)
    Maar wauw dat weekendje zag er inderdaad echt wel wauw uit! amai Kben al benieuwd naar de foto's want de beschrijving alleen al klinkt zo leuk!
    en nog 3 weekjes maar amai wat gaat de tijd snel! en hoewel jullie er misschien niet echt naar uit kijke om terug te komen doe ik het wel om jullie terug te zien!
    Tot snel!
    Duizend dikke zoenen en knuffels voor jullie alle 2!
    Anouk xxxxxxx

• 14 November 2011 - 19:07

Sophie:

Ben blij da we geskyped hebben!!! Alleen al het woord wowwwwwwwwww wil al zoveel zeggen! Het moet daar zo prachtig mooi zijn :)
    En zo mooi dat ze daar een mis voor mama hebben gedaan! Vind ik fantastisch! <3
    Geniet er daar nog maar volop van, want het gaat inderdaad heel snel!
    Vele kusjes van het thuisfront xxx

• 14 November 2011 - 19:49

Trees:

hallo Bene en David,wat leuk zeg wat jullie allemaal meemaken.David jij durft toch ook alles he wat n ervaring.Blij dat Bene terug wat beter is en toch heeft kunnen meegaan.Jullie hebben ook jullie best al gedaan om zo een leuke verslagen door te sturen dank daarvoor zo zijn we ook een heel klein beetje in Guatemala.Vele groetjes uit maldegem

• 15 November 2011 - 09:05

Willy En Sabine:

Schitterend wat jullie daar allemaal meemaken ! Prachtige natuur, een gedurfde sprong (je pa zou dat ook zonder aarzelen doen hé David). Hopelijk is Bene er nu weer helemaal bovenop.
    Groetjes