Monterico - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu Monterico - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu

Monterico

Door: Bene en David

Blijf op de hoogte en volg Bene en David

21 November 2011 | Guatemala, Antigua

Hallo iedereen

Vandaag zullen we maar weer in het nederlands schrijven…

We kunnen ons weekend het best omschrijven als een zalig vakantiegevoel!
Veel schildpadden hebben we niet gezien, enkel kleintjes, maar we hebben volop genoten van de zon en het strand.
Vrijdag zijn we rond 14u vertrokken en rond 16u30 aangekomen in het kleine dorpje Montericco waar de festiviteiten al volop bezig waren (het was het festival van de schildpad). We kregen onze primitieve kamer toegewezen in een gezellig hostelletje met zwembad! S’avonds gingen we wandelen op het strand en zagen we de zonsondergang en de eerste vrijlating van baby schildpadjes in de zee. Leuk om te zien.

Zaterdagochtend stonden we reeds om 5uur op om een boottochtje te doen tussen de mangroven en het zien van de zonsopgang, wat mooie foto’s opleverde…
Omstreeks 7u30 waren we terug en hadden we nood aan een ontbijtje om daarna lekker te relaxen om het strand. Was wel nodig na 6 weken spaanse les ;) De golven op het strand zijn wel enorm groot en het was dan ook niet makkelijk/gevaarlijk om te zwemmen.
S’avonds gingen we gezellig iets eten met onze noorderburen (de hollanders) bij ‘johny’s place.

Zondag konden we uitslapen maar, omdat we het zo gewoon zijn vroeg op te staan zaten we al om 7u30 te genieten van ons ontbijt in het zonnetje. Daarna zijn we naar Hawaii gegaan :) Een dorpje op 8 km van Montericco want daar was een surf wedstrijd bezig. We kregen een gratis lift met een pick up van hele lieve mensen. De surf wedstrijd was leuk om te zien!! Al die knappe binken…;)
Om 12u keerden we terug naar Montericco waar we nog iets klein aten, een frisse duik namen in het zwembad en om 16u keerden we terug naar Antigua.
(zie foto’s…Niet jaloers worden hé ;))
link:https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=davidkempe10&target=ALBUM&id=5677487169001447409&authkey=Gv1sRgCLq58feFo_PNCg&invite=CPqD_C8&feat=email

Vandaag veranderden we voor de laatste keer van leerkracht. Beiden zijn we blij met onze nieuwe leerkracht.
Verder zal het deze week rustig zijn omdat we de meeste activiteiten die aangeboden worden door school reeds hebben gedaan. Enkel woensdag is er een bezoek aan de fabriek van Jade, wat we nog niet gedaan hebben. (Jade is een soort steen dat hier gebruikt wordt voor het maken van juwelen.
David zal de fabriek gaan bezoeken want Béné heeft woensdag examen spaans van het eerste leerboek.

Wat we het komende weekend zullen doen weten we nog niet. Misschien blijven we ons laatste weekendje gewoon in Antigua!!

Dikke kusjes en tot SNEL (heeel snel…)

• 21 November 2011 - 20:08

Anouk:

Kiekeboe!
    blij om te horen dat alles daar nog steeds goed met jullie gaat! een vakantieweekendje mmmmm, daar heb ik ook wel zin in! Al mag ik van mijn weekendje ook niet klagen, kben zaterdag avond twilight gaan kijken, als je terug bent Béné moet je ook zeker gaan, kvon hem best wel goed! (; en gisteravond/nacht ben ik naar de liveshow van So you think you can dance gaan kijken, van de morgen was het wel wat minder maar bon! Dat vroeg op staan is echt niks voor, maar duidelijk wel voor jullie!
    Bon ik ga jullie laten, geniet nog van jullie laatste daagjes daar en lessen Spaans, David veel plezier woensdag en Béné Toi, toi, toi hé! je gaat da goed doen ik weet da zeker!
    dikke doen en tot super snel! <3
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 22 November 2011 - 11:59

Trees:

Hallo Bene en David,wat een prachtig weekend hebben jullie gehad.Zo een prachtige fotos van de zonsondergang net postkaarten.Jullie hebben het daar blijkbaar echt naar jullie zin het zal wennen worden terug in belgie alleen al met het weer.Hier vandaag ook mooi zonnig maar voorbije dagen dichte mist geen gezonde lucht.Nog 12 dagen geniet er nog van intussen vele groetjes Trees

• 22 November 2011 - 15:40

Sophie:

mmmm ikke jaloers....allé misschien toch een beetje:)
    Het ziet er daar echt zalig uit!!
    Zo een mooi weekend da jullie daar achter de rug hebben, de foto's zijn gewoon waowww...
    Ons weekend was rustig...ni veel gedaan, papa naar luchthaven gebracht (allé heeft bert gedaan), papa zijn valies gemaakt (heb ik gedaan). Ma bon, we kijken uit naar jullie komst!!! Geniet er daar volop van, bereid jullie stilletjes al voor op het iets koudere, grijzere België :)
    Doeiiiiiii!! Kusjes xxxx

• 22 November 2011 - 18:50

Nonkel Patrick:

Heykes daar!

Eerst en vooral proficiat met de verloving! We kijken al uit naar het feest, ik hoop echt dat we niet moeten werken.
    Geniet nog van jullie verblijf daar en snuif voldoende energie op om er hier in het thuisland weer tegenaan te gaan.
    Hier gaat alles naar wens. Voor de kids zorgen en werken hé.

Vele groetjes en tot binnenkort.

Patrick & Veerle