Weekend Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu Weekend Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu

Weekend Antigua

Door: Bene en David

Blijf op de hoogte en volg Bene en David

28 November 2011 | Guatemala, Antigua

Ons laatste weekend zit er op…
Volgende week deze tijd zitten we terug in België…

Vorige week was een rustige week, genoten van de zon, een beetje gestudeerd,…
Donderdag stond Aleks terug voor de deur. Aleks was ook in ons gastgezin toen wij aankwamen. Na een week en half besloot ze echter te gaan rondreizen. Maar nu is ze weer even in Antigua!

Dit weekend besloten we in Antigua te blijven. Nog wat te genieten van de zon en van de lekkere restaurantjes :)
Vrijdag avond gingen we met de drie Hollandse meisjes naar het ‘kids restaurant’. Een restaurant dat helemaal rond kinderen draait. Zij koken en dienen op. Dit restaurant is een project van een Hollandse vrouw. In de week geeft ze na schooltijd opvang voor de plaatselijke kinderen om ze zo van de straat te houden. Ze krijgen computerlessen, leren engels, leren koken,…En enkel op vrijdag is het kids restaurant open. Met de giften van mensen betaald ze operaties van babytjes die met een hazenlip worden geboren…
Het thema van vrijdag avond was mc donald ;) we hebben dus kunnen genieten van een lekkere hamburger en als dessert een zelfgemaakte mc flurry…Mmmmm (lekker vettig ;))
Na het lekkere eten besloten we nog eens uit te gaan samen met de drie Hollandse meisjes en aleks. Het werd een gezellige avond.

Zaterdag ochtend stond Aleks reeds om 8u aan onze deur om te gaan ontbijten…Daar ging ons lang uitslapen ;)
We gingen gezellig onder ons drietjes ontbijten…
Om 11uur hadden we met ons gastgezin afgesproken aan het busstation want ze hadden ons uitgenodigd voor een familieuitstapje naar een ander dorpje dat op een uurtje van antigua ligt! We hebben samen wat gewandeld en samen gegeten. (pollo campero)

Zondag hebben we gezellig onder ons tweetjes ontbeten bij Dona Luisa…Om daarna de markt in Antigua wat af te lopen en te genieten van de zon in het centraal park op een bankje met een goed boek!! ZALIG!!

Deze week hebben we onze laatste week spaans. En zaterdag zitten we op het vliegtuig richting België. Bij deze zal dit dan ook waarschijnlijk ons laatste verslag zijn.
Het is heel erg snel gegaan…onze twee maanden.
We hebben er zooo hard van genoten. Guatemala is een prachtig land dat enorm veel te bieden heeft…
We kunnen nu zeker zeggen dat we de smaak te pakken hebben en dat dit zeker niet onze laatste reis zal zijn :) Wij willen meer van dit…!!!

We willen jullie allen bedanken voor het volgen van onze blog! Voor de vele lieve reacties die ons ontzettend veel deugd hebben gedaan! Voor de post die we hebben mogen ontvangen, de leuke skype telefoontjes,…

Dikke kusjes van ons tweetjes!!!

• 28 November 2011 - 14:18

Trees:

Hallo Bene en David,het zal wennen worden geen nieuws meer uit Guatemala,ik vond dit superleuk dat we zo met jullie konden meegenieten van jullie belevenissen en het mooie land.Vrouwen zoals die Hollandse Mevrouw daar heb ik veel respect voor,Chapeau voor Haar.Ik wens jullie een veilige terugkeer en vanaf januari een goede start.Lieve groetjes Trees

• 28 November 2011 - 19:57

Anouk (::

Heeey Béné & David,
    Van mij mogen jullie nog heel veel van die mooie reizen maken op voorwaarden dat jullie geen 2 maanden niet meer zal duren, want ik heb jullie toch wel gemist en ga zo blij zijn als jullie terug zijn! Maar het klonk echt elke keer super leuk en super mooi! Ook jullie laatste weekendje klonk super! Ik hoop dat jullie nog genieten van jullie laatste weekje! Tot heel erg snel!
    waarschijnlijk mijn laatste virtuele knuffel en zoen die ik naar jullie stuur mag dan ook een extra dikke zijn dus bij deze! (;
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 28 November 2011 - 21:20

Henrieke:

Oehoe Hollanders aan de top ;). Geniet van jullie laatste week!! En goede reis terug! xx

• 26 Oktober 2016 - 20:43

Hanne:

Zo leuk om terug te lezen. Ik heb ook zo een mooie herinneringen aan m'n vrijwilligerswerk via www.jobstop.be. Hele mooie tijden!