1 November in Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu 1 November in Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu

1 November in Guatemala

Door: Bene en David

Blijf op de hoogte en volg Bene en David

02 November 2011 | Guatemala, Antigua

Gisteren (1 november) werd hier ook allerheiligen/allerzielen herdacht op een traditionele manier: namelijk met het in de lucht laten van grote vliegers (barriletes)!!
Rond 10 vertrokken we naar Santiago waar alles zich zou afspelen!
Honderden mensen kwamen hier samen om naar de grote barriletes te kijken. Al moeten we er wel bij zeggen dat de dag van vandaag het eerder een groot evenement is geworden met eetkraampjes, concerten,...Ook het vliegeren op zich is nu een wedstrijd geworden tussen verschillende groepen...

Al blijft de traditie wel hetzelfde: Honderden mensen verzamelen zich op het kerkhof en lopen over de graven! Ook wij dienden op een graf te gaan zitten om naar de vliegers te kijken. Was wel wat vreemd voor ons, maar voor hen heel gewoon...Ook werden er grote pick nicks georganiseerd op de graven van overleden familieleden. Heel speciaal om te zien!!
--> Jammer genoeg kunnen we geen foto's meer op de blog laten zien omdat we de limiet overschreden hebben, maar op volgende link kunnen jullie AL onze foto's inclusief filmpjes bewonderen ;)

link:

Morgen (donderdag) gaan we een bezoek brengen aan het muziek en koffie museum! Terug een uitstapje dat door de school georganiseerd wordt! De museums bevinden zich in Antigua zelf...

Dit weekend verlaten we het land...
We gaan onder ons tweetjes naar Copan (Honduras). Een 6 uur rijden van hier. In copan bevinden zich ruïnes die behoren tot de meest indrukwekkende van alle Maya - sites. Maar meer hierover na het weekend :)

dikke kusjes Béné en David

• 03 November 2011 - 00:27

Henrieke:

Oooow een koffiemuseum, hoe leuk is dat! Fantastisch! Ben blij dat jullie je goed vermaken daar, geniet er goed van! xxx uit het altijd mooie Nederland

• 03 November 2011 - 07:34

Tante Titi:

Amaai! wat een mooie "vliegers" , zo mooi versierd al die kleuren en teksten! jullie foto's zijn prachtig, geven ons hier een idee van de sfeer daar.
    Fijn dat jullie naar honduras gaan , zij voorzichtig maar geniet ! dikke kus xx

• 03 November 2011 - 16:37

Lieselotte:

woooow! Wat een evenement seg, dat is wat anders als hier! Wat een gigantische vliegers!

blij dat jullie zich daar goed vermaken! De dees is dik jaloers :)

Nog een dikke maand, en jullie zijn terug in Belgie! Dus geniet er nog maar goed van!

Hoe lukt het spaans al? Binnenkort wilk eens iets in het Spaans lezen e , of ik het dan versta das iets anders :D.

Vant weekend beiden voorzichtig zijn e !

dikke kus x

• 03 November 2011 - 20:10

Sophie:

Waowww moet wel een mooie ervaring geweest zijn op 1 November daar! Vind het wel leuk dat er zo mooi gevierd wordt op die dag, moet heel speciaal geweest zijn!
    Geniet er daar nog van! Een super fijn weekend gewenst in Honduras! Vele kusjes vanuit Belgiê xxx

• 03 November 2011 - 20:55

Trees:

hallo Bene eb David dat is toch wel heel speciaal en zeer mooi met al die vliegers recht naar de hemel bij al hun overledenenMooi zeer mooi....Fijn weekend in Honduras groetjes trees