Voetbal + vulkaan Agua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu Voetbal + vulkaan Agua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu

Voetbal + vulkaan Agua

Door: Bene en David

Blijf op de hoogte en volg Bene en David

11 November 2011 | Guatemala, Antigua

Hola chicos en chicas!

Woensdag zijn we met de school naar de voetbal gaan kijken in Antigua! Antigua moest het opnemen tegen Amatitlan! Het was eens tof om een voetbalmatch mee te pikken in Guatemala! De supporters (de harde kern ;)) zongen tamelijk veel, dat zorgde dus wat voor ambiance! Ook werden er veel bommetjes afgelaten (kan je zien op de filmpjes). Antigua won de eerste helft met 1-0 maar op het einde werden er wel 2 rode kaarten uitgedeeld (1 voor Antigua en 1 voor Amatitlan)! De tweede helft was dus 10 tegen 10. Uiteindelijk heeft Antigua gewonnen met 2-1!

Donderdag hebben we een uitstapje gedaan aan een dorpje naast de Aqua vulkaan! We werden vriendelijk ontvangen bij de familie thuis! Het was een familie met liefst 11 kinderen! Nadat we uitleg kregen over de familie kregen we een rondleiding op zijn land, dat op de vulkaan Agua ligt! De man legde uit dat alles met de hand gedaan werd: mais plukken, koffiebonen plukken, de befaamde bomen,...Naarmate we de vulkaan beklommen, hadden we een mooi uitzicht van allerlei dorpjes!
Na de rondleiding op het land kregen we wat eten; chocomelk,brood,advocado en bonen!

Deze middag vertrekken we om 14h naar Semuc Champey! (hierover volgende week meer)

Béné is op dit moment een beetje ziek (maaglast)...maar ze wordt goed verzorgd door de familie die haar speciale theetjes maakt met planten uit de tuin...

Op de volgende link kan je de foto's zien:

Maandag zullen we een berichtje schrijven over ons weekendje!

Vele groetjes uit Guatemala!

David en Béné

• 12 November 2011 - 09:36

Tante Titi:

Hallo daar ! weer leuke foto's , was weer feest zag ik , verjaardag van Estelle ? Leuk !
    Verzorg Béné maar goed, met de zorg van jou en de familie en wat lekkere thee'tjes en een goede coca cola komt dat wel weer goed !
    Veel plezier dit weekend ! kus x

• 12 November 2011 - 12:22

Annelies:

Dag schatties!

Jaja ik volg jullie avonturen nog altijd op de voet :). Kben blij da de zon daar zo mooi schijnt. En whaaw wa een leuke dingen da jullie daar al gedaan hebben, jullie zitten niet stil!

LieveBéné verzorg u goed da ge snel beter zijt!

Ik ben ondertussen al aan het aftellen naar 4 december :).

Dikke dikke kus!!!!

• 12 November 2011 - 19:42

Sophie En Co...:

Het ziet er daar nog altijd schitterend uit!!!
    Béné verzorg je daar maar goed! Hopelijk ben je nu al beter!
    Morgen papa zijn verjaardag en dan gaan we bij oma en opa gaan eten! Zal gezellig worden. Nu vieren we al wat onder ons vieren thuis...heb aan papa jullie filmpje laten zien!! Hij vond het super!!! We hebben het twee keer na elkaar bekeken, zo leuk!! Gneiet er daar nog van. Dikke kusjes van ons allemaal xxx