Eerste weekend in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu Eerste weekend in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Bene en David - WaarBenJij.nu

Eerste weekend in Antigua

Door: Bene en David

Blijf op de hoogte en volg Bene en David

17 Oktober 2011 | Guatemala, Antigua

Het is hier nu zondag avond en zitten in ons favoriete cafétje: de Bagel Barn!!
Hier komen we bijna dagelijks voor een koffietje of theetje met anderen! Het is ook een van de enigste plaatsen waar je gratis op internet kan...

We hebben een fijn weekend achter de rug! Vrijdag avond zijn we voor het eerst uit gegaan in een salsa bar...en ja hoor maandag avond beginnen david en ik aan onze eerste salsa les :)
Het uitgaan was echt super, hebben veel gedanst maar hebben ook veel kunnen observeren :) Echt woooow om te zien hoe de lokale bevolking de salsa danst!!
De jongens van hier zijn echt playboys, ze komen je onmiddellijk een gratis salsa les aanbieden om met je te kunnen dansen ;) Rond middernacht kwam de politie plots binnen vallen met grote geweren en werd de muziek stil gezet...Was wel wat schrikken, was een soort razzia...En om 1u sluiten alles hier!! Wat vrij vroeg is gezien in België de feestjes meestal pas beginnen rond middernacht :)

Zaterdag hebben we wat uitgeslapen en om 14u hadden we met enkele andere studenten afgesproken om de oudste kerk van Antigua te gaan bezoeken met het aangrenzend klooster! Was een mooie kerk maar omwille van de hevige regen besloten we al snel ergens iets warms te gaan drinken...

Vandaag (zondag) was het de grote dag voor Estelita: haar eerste communie!!
Wooow, ze zag er uit als een kleine bruid!! De mis was ook heel erg mooi, met super mooie liedjes!! Gelukkig zijn we op tijd naar de kerk gegaan want de mensen stonden tot buiten de mis te volgen. Na de mis mochten we mee gaan eten met de familie! Was een speciale ervaring! Eerst wordt er gebeden en na het eten volgen er kleine activiteiten zoals het kapotslaan van een pinjada (waar snoepjes uit vallen) en een wedstrijdje dansen...Na de activiteiten was er nog taart(bweeeiikkk hij was niet lekker ;))

PS: Enkele filmpjes zullen jullie mee in de sfeer brengen :)

Vanavond gaan we niet te laat gaan slapen om morgen fris aan onze tweede week spaans te beginnen :) En we hebben er enorm veel zin in...!!!

• 17 Oktober 2011 - 05:43

Lieselotte:

Wat een weer daar, aan de foto's te zien! Nog erger als in Belgie :p

inderdaad, het meisjes was precies een kleine bruid, zo schattig! En wat kan dat 1 meisjes met haar heupen zwieren seg op dat filmpje :p. Tegen dat jullie beiden terugkomen, staan jullie beide heupen niet meer stil ( en zeker niet na die salsa lessen. Veel succes daarmee ;) )

xxxx

• 17 Oktober 2011 - 10:47

Papa:

Het weer was het afgelopen WE fantastisch; zondag hebben we de oldtimers zien rondtoeren in een zonovergoten Knokke met tanteAniie en Nonkel Jacques. Er was een klein fortuin aan wagens tentoongesteld; de weersvoorspellingen voorde komende dagen zijn wel wat minder.

Als Anderlecht fan mag je op beide oren slapen : Standard is met 5-0 weggespeeld : niet echt een hoogstaande wedstrijd maar paars wit was zeer efficient en produktief,vooral in de tweede helft.
    Wassilewski heeft een penalty binnengetrapt en dat zal deugd gedaan hebben.
    De offfensieve weelde bij paars-wit is inderdaad zeer groot.
    Donderdag spelen ze europees in Oostenrijk.

De taart op de foto zit er indrukwekkend uit maar ze was blijkbaar iets minder lekker..

papa

• 17 Oktober 2011 - 17:48

Tante Titi :

Zeg Béné en David , ik wil ook zo'n filmpje zien van ...jullie ...die met de heupen draaien ! Salsa is zo leuk om te doen! Ik ga vrijdag avond , samen met Carole en Dirk ,m'n vroegere buren, hier in Hoegaarden naar een Salsa fuif ! Ik zal aan jullie denken ze .
    Un beso grande y disfrutar màs!

• 17 Oktober 2011 - 18:51

Trees:

hallo Bene en David,toch leuk hoor dat we zo samen met jullie dit avontuur kunnen volgen.David ze gaan daar nog een echte dansleraar van jou maken....Amuseer jullie maar en bij jullie huwelijk verwachten een demonstratie van de Salsa.....en een speech in het spaans....Mooi meisje in haar kommuniekleedje leuk dat jullie mee mochten vieren.tot volgende reisverslag groetjes Trees

• 17 Oktober 2011 - 19:39

Anouk:

Heeey lieve David en Béné,
    Amai zeg dat waren precies allemaal kleine bruidjes en bruidegommetjes bij elkaar, moet wel schattig en leuk geweest zijn ;-) geen inspiratie voor je trouwkleed gezien Béné ;-)
    En David, je hebt toch niet al die snoepjes van da meisje opgegeten hé, want ik ken u ;-) hahahaha
    Ik moet zegge het ziet er daar wel echt leuk uit (ik ben jaloers!) buiten het weer, dat moeten jullie binnen 48 toch niet terug mee naar België brengen zenne ;-)
    Oooooh Salsa, zalig! Da wil ik ook wel leren!
    Amuseer jullie daar nog!
    Dikke dikke dikke knuffel en zoen!
    Anouk :)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 17 Oktober 2011 - 20:20

Laurens En Mama:

ik ben nr anderlecht standardb gn kijken en ht was 5-0 tof he ik had ook een goed rapport !!!!!!!!!!!

Dekes, ik wacht op je salsales.
    Het ziet er daar wel leuk uit, mooi communiefeestje, heeft toch wel iets.

• 19 Oktober 2011 - 14:32

Sophie En Steve:

Helaba!! Internet juist gemaakt, dus we kunnen binnekort eens skypen!! Joepie!! Het ziet er daar fantastisch uit!! Zelf hier in België horen we via de radio dat jullie daar echt rot regen hebben, naar t'schijnt is het daar nog nooit zo erg geweest van weer...maar ja jullie moeten niet van het mooie weer genieten, maar volop spaans studeren!! :) :) Ma nee geniet maar volop! Hier is alles goed!! Alles zoals gewoonlijk:) Kusjes en tot schrijfs en hoors...xxx